maandag 15 april 2013

Gewoon gebruiken!

Ja, en dan maak je weer eens een beginnetje aan zo'n blog en vervolgens horen jullie niets meer van mij. Dat kán toch ook niet... Dus ik dacht vanochtend: "Kom, ik pak de camera er weer eens bij", toen ik in de keuken stond.

Want in die keuken staan ook veel gevolgen van bezoekjes aan de kringloop. Kijk maar eens:




Roep één keer "kringloop" in deze ruimte en de boel valt van de schappen ;)) Maar goed... Vandaag ga ik één van de ovenschalen gebruiken die op de schappen staan, deze:




Ik koop niet snel iets alleen voor de sier. Als je het in huis hebt, moet je het gewoon lekker gebruiken, is mijn motto. Wát nou zonde, niet gebruiken, da's pas zonde! Dus ging ik aan de slag, en als snel vulde de rode schaal zich, er kwam een ovenschotel met broccoli in:


In den beginne...

Rul gebraden (biologisch) gehakt, met jus.


Broccoli, niet té gaar gekookt.

Aardappelpuree, zelf gemaakt, dat wel.

En dan de afwerking... een half volkoren beschuitje gekruimeld en wat stukjes van plakjes ontbijtspek erop.

Het resultaat kan ik je helaas nog niet laten zien. Vanavond stop ik het nog even in de oven, om flink warm te worden en dan wordt de spek ook heerlijk knapperig. En dat ruikt me toch lekker :)

En dan nog iets... ik heb altijd net het gevoel dat er voor mij gekookt wordt, als 's avonds de oven het werk af maakt! Welke huisvrouw wil dat nu niet??

9 opmerkingen:

  1. Mmm....ovenschotels ...daar hou ik ook zo van....
    De keuken is s'avonds netjes en de geur die uit de keuken
    komt ...heerlijk!
    En zo lijkt het inderdaad dat er iemand anders voor je kookt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moet het absoluut gebruiken, mooi hoor enne... je schotel klinkt lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bekende schalen: die had mijn moeder vroeger ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze ovenschotel ga ik zeker een keer maken en idd zo makkelijk als je hem van te voren klaar maakt en dan s,avonds alleen nog maar even warm hoef te maken!
    Gezellige keuken heb je hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor het recept! Lijkt me lekker zo met broccoli. Ik denk dat ik je voorbeeld een keer volg ... zo kun je onthaasten voor het eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ...en mooie schalen. Vergat ik te zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, leuk, leuk.Dus jij bent ook zo'n kringloopfan.
    Wat grappig dat je dichtbij dat losloopgebied woont.
    Ons huisje staat op de Jutberg. Voor jou dan vast wel bekend terrein!
    Wie weet lopen we elkaar een keer spontaan tegen het lijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd leuk om nieuwe blogjes op Internet tegen te komen
    ik volg meestal blogjes dat te maken hebben
    met thuis, haken, koken en fotografie

    Bedankt voor het delen
    en nog een fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Vertel!!