zaterdag 15 december 2012

Dag 12.

Gisteren dag 12. Ik begon ´s ochtends met een cadeautje voor Tukker. En eigenlijk ook voor mezelf, maar daar kwam ik later pas achter.

Ik liet Tukker achterin mijn groene autootje springen en we reden naar het bos. Losloopgebied, zodat Tuk even lekker uit kon razen. Nou dat deed ie dan ook. Lekker ondeugend dus vooral niet luisterend vloog ie aan alle kanten langs het losloopgebied heen.

Dé manier om Tukker weer bij de les te krijgen is dan achter een dikke boom te gaan staan en jezelf muisstil te houden. Na 3 keer werkte dat. Hij hield me vanaf toen nauwlettend in de gaten. Toen werd het wandelen een ontspannen uitje. Zowel voor de hond als voor mezelf. Fijn..

Na het bos nog even richting de winkel met de A. Hoofdkussens voor de meisjes gehaald. Ze waren echt aan vervanging toe en deze kussens zijn echt fijn. Ik heb er zelf ook ééntje en die bevalt goed. Bij de A. zocht ik ook nog een cadeautje uit.

Soms heb ik met het geven dat eventjes mijn ego opspeelt. Zo van het is meer geven dan nemen naar diegene toe. En dan heb ik daar last van. Tot ik me realiseer dat het niet geven en me druk maken erover me meer energie kost dan toch maar gewoon m´n hart laten spreken. En dat deed ik dus dan ook maar.

Een goede dag al met al. Wat overwonnen en dat is toch wel wat waard. Het project maakt veel los. Meer dan ik eigenlijk soms wil, maar daarom is het nog niet slecht eens na te denken over de dingen...