vrijdag 7 december 2012

Dag 4.

Gisteren was het dag 4. Ik had eerder deze week mijn vriendin uitgenodigd te komen eten.

Ik word altijd een beetje nerveus op zo´n moment. Houd het liever simpel, je weet maar nooit wat er kan mislukken als er iemand mee komt eten...

Pannenkoeken. Met champignons, ui en spek. En op tafel nog een lekkere fruitsalade voor de nodige vitamientjes.

Later op de dag ging het me toch een beetje pesten dat ik het zo héél simpel had gehouden. Dat rare gebrek aan zelfvertrouwen van mij ook altijd. Bah.

Dus maakte ik vlak voor vriendin kwam nog een appelcrumble als toetje. Eerst aten we gezellig de pannenkoeken, ze vielen gelukkig goed in de smaak en we ruimden samen af en deden al kletsend de afwas.

De appelcrumble stond al in de oven ondertussen. Toen we al lang en breed in de voorkamer zaten ging het piepje van de oven. Ik haalde het slagroomijs dat ik erbij bedacht had uit de vriezer en het was een succes! Ze vroeg of ik één en ander uit een pak had gemaakt, maar nee.



Plaatje van het www. Die van ons was op voor ik er een foto van kon maken ;)


Die crumble is zó eenvoudig te maken, het zou zonde zijn om daar teveel voor te betalen. Ook voor de kerst is het een aanrader. Je maakt het van tevoren klaar en dan hoeft het nog maar even een half uurtje in de oven. De combinatie van warm/koud doet het ´m écht. En het kost geen drol... (receptje? Mail me even, adres staat in m'n profiel.)

Ook gaf ik nog wat geld aan een goed doel ´s middags. Franca, van het keukenraam, vertelde dat ze zichzelf een boffert vond die best wel iets geld kon missen aan hen die het slechter hebben. Ik voelde me toch aangesproken, dus deed ik ook een kleine bijdrage.

Het voelt goed, dat geven. Ik verbeeld me de laatste dagen dat ik iets meer energie heb. Zou dat van het geven kunnen komen :O