zaterdag 8 december 2012

Dag 5.

En toen kwam dag 5. Ik vind het best lastig dit project vol te houden. Merk al snel dat je soms opgeslokt word door de dingen van alledag.

Gisterenochtend was het hoog tijd voor een algehele poetsbeurt van het huis:


Ook best handig, zo'n huis...

De meisjes zijn dit weekend ook weer thuis, en dan vind ik het prettig als die klus geklaard is. Er komt vanzelf weer ander werk mee, in de vorm van volle tassen was, dus...

Gisterenmiddag sliep ik toch nog weer even een uurtje, om daarna helemaal opgeknapt naar een afspraak te vertrekken. Om 3 uur was ik weer thuis, toen kwam Junior thuis. Kopje thee mee gedronken en toen verdween hij weer achter de computer.

Nog even het eten voorbereid, dat vind ik altijd wel fijn. Vooral gisteren was het handig, ik had geen idee hoe laat de meisjes thuis zouden zijn, i.v.m. het weer. De sneeuw maakte de reistijd nogal onzeker, vandaar.

Op het eind van de middag had ik nog een uurtje over. We aten wat laat, Mirte kwam om een uur of half zeven aan, en dan wacht je even met het eten. Wel zo gezellig, zo met vier mensen om tafel. Op Fleur wachten was iets te lang, die kwam half acht pas...

Ik vind zo´n verloren uurtje altijd wat lastig te vullen. Maar deze week is dat wat makkelijker. Ik doe iets voor een ander! Gisteren bakte ik een bananencake. Het recept vond ik een tijdje geleden op dit blog. Sindsdien maakte ik ´m vaker, hij is heerlijk! En gisteren zag ik het als geschenkje naar de rest van het gezin. Lekker zo´n traktatie bij de koffie voor in het weekend.

Ik merk toch dat ik dit soort dingen doen in die verloren uurtjes heel prettig vind. Anders zou ik al snel een tijdschriftje pakken of de t.v. erbij aan zetten, en dat kost vaak meer energie dan het oplevert. Het "mmmm, wat ruikt het hier heerlijk!" van Jan toen ie z'n bed uit kwam (nachtdienst, vandaar) geeft al best veel voldoening en dus energie. Ik kan het iedereen aanraden, dit project!!