woensdag 12 december 2012

Dag 9.

Met het geefproject komen er soms dingen om de hoek kijken die je helemaal er niet bij bedacht zou hebben. Zoals veel mindfuller bezig zijn. Ik richt me meer op anderen en daardoor doe ik dingen die anders misschien met nét iets minder concentratie gedaan werden nu preciezer.

Vond ik eerst dat  "goed goed was" , nu kan het net iets beter. Vorige week kwam mijn nicht met een ketting aan die ze van haar schoonmoeder geërfd had. De ketting was niet helemaal haar smaak en ze vroeg mij of ik er wat anders van kon maken. Gisteren begon ik ermee, en ik heb ´m toen al 3 keer uitgehaald. Inmiddels is ie af en ik ben tevreden...

Ik vind het prettig, dat geconcentreerd bezig zijn. Het maakt rustig van binnen en dat kan ik goed gebruiken. Het voelt "heel" als je iets gedaan hebt waar je 100 i.p.v. 95 procent achter staat.

Ik gaf gisteren niet letterlijk een geschenk weg. Maar net even anders. Ik maakte een grote pan erwtensoep. Lekker. Alleen, ik was 's avonds niet thuis om te roeren tijdens het afkoelen. Dat móet echt goed gebeuren. Doe je dat niet, dan bederft de soep. Dit is me in het verleden al 2 keer gebeurt. 1 Keer toen ik het niet wist dat dat zo belangrijk was, en 1 keer zou Jan roeren. En die vergeet soms wel eens iets.... 4 Liter soep kon door het toilet :(

De enige die gisterenavond thuis was was Junior. Ik twijfelde nog of ik wel zou beginnen aan de soep en toen dacht ik: "Nee, ik moet hem gewoon vertrouwen. Ik GEEF hem mijn vertrouwen". Zo gezegd, zo gedaan.

Ik overlegde met hem en hij zette 2 keer de wekker op z'n telefoon. En het ging prima! Hij roerde keurig 2 keer en vandaag hadden we 4 liter heerlijke soep. We aten er lekker van en de rest ging in bakken in de vriezer.



Ik vind het best lastig, vertrouwen geven. Ben toch wel iemand die de touwtjes graag altijd in handen had, maar ik heb in mijn leventje wel geleerd dat je nu eenmaal niet alles onder controle kan hebben. Dingen gebeuren nu eenmaal...

Voor mij was dit dus ook een grote stap. Klinkt misschien gek, maar toch was het zo. Maar ik moet wel zeggen, het smaakt naar meer! En dan heb ik het dus niet over de soep. Vertouw! Da's een geschenk voor je medemens!!