woensdag 5 december 2012

Dag 2.

Ik krijg nu toch wel meer lol in het geven. Ik ben nogal van het hatsieflats, dat doen we even. Maar ik merk dat als ik met mijn hart geef ik toch meer tijd neem om dingen te maken en mensen echt te ontmoeten.

Gisterenochtend gaf ik eerst mezelf even een kappersbezoekje. I.v.m. bezuinigen wacht ik een weekje langer tussendoor, maar eigenlijk is dat te lang. Poeh, daar zat een bos op zeg, ´k ben blij dat mijn boblijn weer superkort is. Lekker.


hihi, zo voelde het afgelopen weekend wel eventjes... 


En toen kwam ik thuis. Nadat ik een bol schuim in mijn haar smeerde en de föhn er nog eens op mijn eigen manier doorhaalde (herkenbaar??) was ik klaar. En nu? Ik kan altijd slecht op gang komen als ik weer thuis ben na er even uit geweest te zijn.

Ik besloot even bij vriendin aan te gaan. Even horen hoe het haar vergaat. Vandaag is het 2 jaar geleden dat haar zoon op tragische wijze om het leven kwam en haar dochter vertrok enkele weken geleden om 10 maanden te gaan werken op een cruiseschip. Even aandacht brengen is wel handig, dacht ik zo.

Oh wat vond ik het weer lastig vragen, maar ik deed het toch. Donderdagavond ben ik alleen met Jan Jr. thuis en haar vriendin's man werkt die avond ook laat. Dus ik had me zomaar bedacht haar uit te nodigen voor het eten. Natuurlijk had ik geen idee of ze al plannen had, maar gelukkig reageerde ze enthousiast. Leuk! Dan praten we meteen even bij over vandaag. Ze is door de vriendenclub van haar zoon uitgenodigd te gaan eten vanavond, en ik ben nu al benieuwd hoe ze dat ervaart.

's Middags sliep ik eerst een poosje, nadat ik de nodige klusjes thuis had gedaan en daarna viel ik weer even in een gat. Ik merk dat ik een beetje in dat vacuüm zit dat wordt genoemd op de achterflap van het boek.

Dat was snel bekeken. Ik greep de laptop erbij en maakte een leeslijst voor bij het boek. 6 Mensen na mij lezen het boek. Als je ook nog belangstelling hebt, geef het maar door op mijn mail, dan neem ik wel contact op met de laatste op de lijst.

Daarna kwam ik op het idee nog een klein geschenkje te maken voor Mirjam, de eerste van de leeslijst. Het komt naar je toe Mirjam, ik ga zo dadelijk het boek naar het postkantoor brengen!

's Avonds moest ik nog naar een kennis. Zoals ik wel vaker doe, nam ik wat kleding mee voor haar kinderen. Een paar broeken voor haar dochters, en een trui (die Jan Jr. nog even snel paste voor die tijd) en ook nog een rugzakje. Jan kreeg dat ding met de meeloopochtend van het R.O.C., maar hij  had al zoiets. I.p.v. de kapstok ermee te vullen hoop ik die kinderen er blij mee gemaakt te hebben.

Het voelde allemaal lekker! 's Middag was ik i.p.v. een beetje te laptoppen of t.v. kijken, wat ik anders vaak doe vlak voor het eten, nu creatief bezig geweest. We aten er iets later door maar ach... ik had toch een energieker gevoel over me, en dat is me heel wat waard.

Ik ben benieuwd wat de dag vandaag gaat brengen. Ik heb er zin in! Trouwens, leuk dat ik zomaar 3 extra volgers had gisteren! Welkom en veel leesplezier!!