zaterdag 22 december 2012

Dag 19: Bakken!

Ik vond toch dat ik nog even iets voor ze moest doen. Voor A. en A. De 2 mensen die het maarzo goed vonden dat Jan Pino opknapte bij hen in de garage. A. hielp zelfs vaak mee. En zijn vrouw stond altijd met kopjes thee klaar voor Jan. Om 10 uur 's ochtends en om 4 uur 's middags.

Jan heeft zelfs de sleutel. Kind aan huis was ie er op een gegeven moment. Maar gelukkig gingen ze wel ook hun eigen gang in die tijd. A. ging op dinsdag altijd vissen. En zijn vrouw heeft een rijk sociaal leven, en daardoor was ze ook regelmatig op stap. Die keren kwam Jan gewoon gezellig thuis met de koffie. Ook goed.

Natuurlijk deden wij al wat voor ze als bedankje. Ik kocht een mooie mand in de herfst met leuke spulletjes erin. En Jan kwam nadat Pino zo'n beetje klaar was ook nog wel eens aan. Maar niet zo vaak meer, zo gaan die dingen.

Gisteren stond ik al vroeg in de keuken de broodbakker te vullen. Met de ingrediënten voor een kerststol. Om 6 uur om precies te zijn. Ik moest er toch vroeg uit voor Junior, en zo kon het brood om 10 uur klaar zijn. Met de koffie.


Ja, oplettende lezer, dat klopt. Dit is die van vorige week... maar zo zag deze er ook uit :)

Ze vonden het zó leuk. Het doet je goed te zien hoe iets dat je geeft in zulke goede aarde valt. Na een gezellig uurtje koffiedrinken ging een ieder weer over tot de orde van de dag. Maar met een voldaan gevoel, ik kan niet anders zeggen!!