zondag 16 december 2012

Dag 13: Bewust geven?

Dan is dag 13 aan de beurt. Gisteren. Mirte was een halve dag thuis, omdat ze werken moest in de supermarkt hier in het dorp. Om half negen moest ze beginnen.

Om een uur of zeven ging ik mijn bed uit. Ontbijtje klaarmaken. Dat doe ik eigenlijk altijd als één van de kinderen vroeg ergens heen moet, eerder opstaan. Ik kan me zo voorstellen dat dat voor hen erg prettig is. Om kwart voor acht zaten we samen te ontbijten.

Toen het koffietijd was ging de laptop even open. Ik las bij een medeblogster over het boek:"Een groots en meeslepend leven." Hier zie je het. Even twijfelen en toen bestelde ik 'm. Tweedehands. Ben errug benieuwd! Als het me heel erg aanspreekt ga ik er zéker over bloggen!

Mirte ging 's middags weer richting Utrecht. Ze moet leren voor een tentamen en dat gaat haar beter af als ze alleen is, vandaar. Ze at nog wel even thuis. Ik haalde boodschappen en rekende die bij mijn eigen dochter af. "Oh, lekkere lunch zie ik?" Zei ze verheugd bij het zien van een stokbrood met zonnebloempitten en een bakje zalmsalade. En ik plaagde haar een beetje met: "Tsja, als ik er geen feestje van maak als je er bent kom je misschien nog wel minder vaak thuis..." wat ze beantwoordde met een grote smile.

We aten gezellig en ik bracht haar naar het station. "Tot vrijdag!" kreeg ik nog en wég was ze weer. Ik ben heel blij dat het zo goed gaat met haar, zie ik heel graag!

's Middags sliep ik nog eventjes een uurtje nadat ik wat huishoudelijke klusjes had gedaan. Daarna het eten klaargemaakt en we aten met z'n drietjes. Junior, Fleur en ik. Fleur moest 's avonds nog naar een feestje van een jarige vriendin en Junior had afgesproken met vrienden op de computer.

Ik bedacht me 's avonds op de bank dat ik nog niet gegeven had deze dag. Of toch? realiseerde ik me. Ik gaf mezelf een boek en de lunch was echt omdat iedereen weer thuis was, maar ik moet eerlijk zeggen dat het niet bewust was gegaan met dit project in het achterhoofd! Vreemd toch, is dit nu dan ook geven in deze zin?!