dinsdag 18 december 2012

Dag 15: Brood smeren.

Dag 15. Mooi rond getal. Maar ik merk dat de spirit van het geven er nog niet zo in zit dan ik hoopte voordien. Het kost me nog weinig moeite en dan krijg ik er altijd een beetje een lauw gevoel bij.

Gisteren gaf ik niet zoveel. En dat realiseerde ik me 's avonds toen ik op de bank zat. Jan sliep, hij had  nachtdienst.

Nu komt Jan altijd een beetje moeilijk z'n bed uit. En dan moet ie vaak nog haasten om brood te smeren en ook nog tijd te maken voor een kopje thee met ons.

Ja, hij smeert zelf z'n brood. Iedereen hier thuis trouwens, er zijn grenzen in mijn bemoedergedrag. En die liggen o.a. op dit vlak. Maar vanavond even niet.

Brood eruit, lekkers erop en in de koelkast. Briefje op de vriezer dat z'n brood al in de koelkast ligt, anders moet ie alsnog weer terug naar de gang om z'n brood terug te stoppen.

Hij was er zichtbaar blij mee. Hè, gered! Met weer iets simpels, dát wel. Maar het is voor hem ook heel speciaal dit gebaar, dus ach... vandaag doe ik het uitgebreider...