zondag 9 december 2012

Dag 6.

Gisterenochtend begon ik eerst maar eens met de was. Mirte nam een lading mee, ze moest nog zelf wasmiddel kopen, was de verklaring. 3 Machines draaide ik. Nee, natuurlijk was dat niet alleen Mirte´s was, daar zat ook van ons bij.

´s Middags realiseerde ik me dat er nog niet veel van geven was gekomen. Ik keek eens om me heen en zag een behoorlijk verveelde hond op z´n kleed liggen. Die dól op sneeuw is maar daar alleen nog maar met de riem om door gelopen had. Maar ik vond het eigenlijk best koud buiten... en ´k had ook niet zo´n zin om eruit te gaan...

In het kader van de "geefweek" (nou ja meer maand) gaf ik dan toch maar toe. Ik vroeg Fleur nog of ze heel misschien ook nog zin had mee te gaan en die zei tot mijn verrassing "ja" op die vraag!

En zo kwam het dat we gisterenmiddag door de sneeuw banjerden. Heerlijk zonnetje op het gezicht, en ik vroeg me af wie ik nu meer een plezier deed: Tukker, Fleur of mezelf... Fleur schreef er trouwens nog een blogje over, als je hier klikt kom je op haar blog terecht.

Voor we het bos in gingen reed ik eerst nog even langs de A.H. Ik haalde daar een aantal Allerhande's op, ik neem er altijd meer mee voor anderen in ons dorp. Bij de winkel stond een mevrouw de daklozenkrant te verkopen. Ik rammelde wat in mijn jaszak en had 2 euro's in m'n hand. Die gaf ik aan haar, ik kreeg een vriendelijk "fijn weekend!" terug en dat wenste ik haar ook toe.

Ik begin me steeds meer af te vragen wie ik nu meer een plezier doe met deze actie:  mezelf of de ontvanger. De lijn wordt steeds onscherper. Ik had niet gedacht mezelf zo tegen te komen, maar ik vind het zeker een mooi bijkomstig effect. Ik heb het vast al vaker gezegd, maar ik meen het ook echt: ik kan het iedereen aanraden!!