dinsdag 11 december 2012

Dag 8.

Ben ik vandaag wel een beetje laat met mijn verslag van gisteren. 'k Was een beetje druk, vandaar. Maar goed, ik zal even kijken wat er nog is blijven hangen...

's Ochtends zou ik met buuf en Belle, hun hond, gaan wandelen. Maar helaas was buuf niet fit, dus dat ging niet door. Ik maakte me gelijk al een beetje zorgen wie ik nu een plezier moest doen, maar ach, het dient zich allemaal vanzelf aan, kwam ik achter...

Ik moest nog even een boodschapje doen bij de plaatselijke supermarkt. En ik zag ze al voor ik naar binnen ging. Een jonge vrouw met een maxi-cosi in het winkelwagentje en een jongetje van -volgens mij- nog geen 2 jaar die het wagentje vast moest houden. En dan pakte zij de boodschappen in haar auto.


met ééntje is het nét wat makkelijker...

Toen ik uit de winkel kwam deed de mevrouw een poging haar karretje terug te brengen. Maxi-cosi eruit, dus die had ze aan één arm, en aan de andere hand wilde ze eigenlijk haar zoontje pakken... maar dan moest ook nog het wagentje terug. Tsja... ik kreeg een deja-vu. Fleur en Mirte schelen ook nog geen 2 jaar en dat wás me toch een potje onhandig in zulke gevallen!

Dus ik hielp snel. Op mijn "zal ik dat even voor u doen?" reageerde ze heel verrast. "Oh fijn!" zei ze. Ik drukte haar het muntje van het wagentje in de hand en zei gemeend: "Graag gedaan hoor!" Hè, heerlijk...

's Avonds reed ik een wagen tegemoet met maar 1 werkende koplamp. Toevallig moest ze dezelfde kant op als ik, en zij stopte voor de kinderopvang. Ik ging er even naast staan en wees haar op de kapotte koplamp. "Oh, ik dacht al, waarom seinen die andere auto's zo" was haar reactie. Ik moest in mezelf wel een beetje lachen om haar naïviteit. Maar meteen realiseerde ik me dat ik weer genoeg stof had voor een geefverslagje van deze dag. Leuk toch??