donderdag 6 december 2012

Dag 3.

Geven dus. Soms wil je je 's ochtends al bedenken wat het gaat worden die dag. Maar ik ben er wel achter dat dat zo lang niet altijd werkt. Het dient zichzelf aan! Lees maar:

's Morgens gingen Jan, Tukker en ik naar het bos. Even lekker lopen en bijkletsen. En dan kom je thuis. Eten en daarna moest Jan naar z'n werk. Ik vroeg me even hardop af welke container er aan de weg moest. De grijze, bleek. Oei, die zat al best een beetje vol maar  eigenlijk kon er nog wel wat bij... en de volgende keer legen is dan pas over een maand, weer nét te lang...

Jan merkte nog op dat het op dat moment te laat was om nog even in zijn schuur te kijken of er nog spul was. Hij moest naar z'n werk.

Het is een feit dat Jan's schuur niet al te netjes is. En dan druk ik me héél zachtjes uit. Kennen jullie Malle Pietje nog van de serie Swiebertje? Die man had zo'n winkeltje waar geen plek was om te lopen. Eén grote bende. Nou zo...

Jan is er één van ach, dat komt straks wel. Of morgen. Of niet. Eigenlijk vertik ik het om die zooi op te ruimen. Sterker nog, als ik iets vind in het achterhuis wat in zijn schuur hoort gaat de deur op een kiertje en dan schuif ik het stiekem de schuur in. Só!

Maar ja, het is de bedoeling dat ik geef momenteel. En dan heb ik zomaar het gevoel dat zoiets als dit de energie lekker vrij maakt. Nou, dat klopte! Ik was een goed uur bezig en zo kan Jan alweer bij zo'n werkbank komen en de meeste rommel die weg kon zat in de container. En ik had een voldaan gevoel en energie voor twee! Heerlijk!

Daarna las ik bij een medeblogster dat het één en ander haar niet mee zat. Laat zij nou laatst aangegeven hebben dat ze een item op mijn blog heel mooi vond! Eén en één is twee! Ik pakte een kaartje, schreef wat aan haar en stopte het kleinood erbij in. Kon nog nét voor vijven bij de brievenbus zijn, dus wie weet... krijgt ze het vandaag al! Leuk!

´s Avonds maakte ik Junior hier nog blij mee:




Hij eet erg slecht fruit momenteel, maar zo'n fruitsalade is dan weer een echte verrassing. En mijn dag was ook weer goed. Missie helemaal geslaagd vandaag!