zondag 4 december 2011

Dag 12: De schoenenkist.

Ik heb in mijn andere blog wel eens vertelt dat wij gek zijn op oude spullen. En in de familie weten ze dat ook. Dus er was op een dag een neef die op zolder 2 kisten vond. En die verhuisden al snel naar ons huis. Een ervan kwam terecht bij ons in de gang, onder de trap. Hij doet nu dienst als schoenenkist. Heel handig hoor, de schoenen die niet van het seizoen zijn gaan daarin. En die je niet zo veel meer draagt. En de kapotte.....

Daardoor ziet de inhoud van de kist er nu zo uit:






En als je hem dan leegkiepert ziet het er zo uit in de gang:



Eh... tsja....


Bij wijze van verrassing deed ik dit vanochtend. Iedereen was thuis en ik had zo het idee dat als ze allemaal even hun eigen prut uitzocht het klusje zo geklaard was. Was ook zo hoor, en dit mocht weg na een gezamenlijke uitzoekactie:







Een zak met nog bruikbare schoenen voor het goede doel, en een zak voor in de container. Die container moet tegenwoordig i.p.v. 1 keer in de maand  1 keer in de 2 weken aan de weg. Ach is maar tijdelijk denk ik zo...

En toen de schoenenkist weer in was gepakt met zomerschoenen en sportschoenen zag het er zo uit:





Ik geloof dat dit tot nu toe de actie was met het meeste resultaat  : ))

5 opmerkingen:

  1. Hoi Trudy,
    Geweldig!! Wat een opruiming... Nee, zo´n berg schoenen heb ik nergens slingeren. Maar wij zijn dan ook maar met z´n tweetjes. Ben ruimt altijd al zijn spullen netjes op en de schoenen die ik op dit moment draag staan netjes op een rijtje... Dit hoeft dus niet op mijn to-do-lijstje... Ga ik net doen of ik het al gedaan heb... haha...
    Trudy, ik wens je een heel fijne zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ruimt lekker op!
    Imelda Marcos zou jaloers geweest zijn hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ruimt lekker op zeg! Heerlijk, je kan nu ook makkelijker twee dezelfde schoenen vinden, hahaha. Ik denk dat je af en toe best wel aan het graven bent geweest... ook gezellig hoor, behalve als je haast hebt natuurlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat er al niet gebeurd als je even je aandacht op iets richt. Een hele zak schoenen eruit!!!

    Geweldig.

    Groetjes, Nelleke (kastje-per-dag)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik denk dat mijn schoenenkast morgen aan de beurt is...

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Vertel!!