zondag 11 december 2011

Dag 19: Het badkamerproject...

Vandaag weer een echt zondagproject. Dat zijn de projecten waarbij ik de toestemming van de rest van het gezin nodig heb om dingen weg te doen. En de spullen op de badkamer zijn typisch van die dingen.

Wij wonen met z'n vijven hier in huis. Waaronder 2 heren die dit soort acties graag aan ons over laten. Ons dat zijn ondergetekende en 2 dochters van 17 en 19. Die dochters zijn vaste klant bij verschillende drogisterijen. En van een leuk make-upje zijn ze ook niet vies. En dat veroorzaakte nogal wat flesjes enz. op de badkamer....

Dus ging ik aan de slag. Na overleg pakte ik 2 boodschappenkratten. Ik leegde één van de 6 plekken die ik uit wilde ruimen. Nam het mee naar de meisjes in de kamer en samen zochten we het uit. Dat leidde tot deze voor-na foto's:


het planchetje bij de wastafel voor....
en na de opruiming.
het draadrekje in de douchecabine voor:
en na..

de muurtjes van de douchecabine voor..

en na de opruimactie..
 
het hoekje bij het bad voor..
en na het opruimen.
snap je waarom dit hoekje ook moest?
nou, hierom!

Je gelooft me vast wel als ik vertel dat er weer een halve vuilniszak gevuld is. En ook al lijkt het op de foto's nog best veel wat over is, ik ben er toch heel erg blij mee weer!!!

8 opmerkingen:

  1. Dat is ook weer een goede tip... de klus waarbij je veel spulletjes van anderen tegenkomt plannen in het weekend... Een hele goede... wéér een kwartje gevallen, hahaha.

    Ik heb vandaag een kratje in handen genomen... of eigenlijk geschoven, het ding was niet te tíllen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allemensen wat veel spullen! Maar ja, dat heb je met die meiden hè? Al die potjes en tubes en flessen zijn erg lastig als je de badkamer moet poetsen.

    Ik heb al jarenlang een ladekastje in de badkamer staan waar ik van alles in doe: scheelt een hoop in flesjes en zo afstoffen. Maar wij hebben dan best wel een grote badkamer waar zo'n kastje kan staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een eye-opener: oja, de plankjes in de douche moeten ook... Ik ben helemaal verbaasd dat ik zoveel kasten en planken en mandjes in huis heb...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pff, jij blij dat er weer een halve vuilniszak gevuld is, 't scheelt toch echt.
    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Trudy,

    Wat heb je dat goed aangepakt zeg. En wat een verschil weer.

    Fijn dat je meiden wel het een en anders los konden laten. Bij mijn mannetjes moet ik echt kapotte spulletjes 's avonds weg halen anders willen ze alles houden!

    Groetjes, Nelleke (kastje-per-dag)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Trudy,
    Ja, dat heb je met vijf mensen in een huis. En zeker met twee van die jonge meiden erbij... Er staan bij ons in de badkamer om precies te zijn twee flessen badschuim en twee flessen shampoo. En op het planchet twee kleine vierkante mandjes met wat extra spulletjes... Maar dan moet je dus niet in het laatje van mijn nachtkastje kijken hoor... Wie heeft er nou niet veel van die spullen in huis. Lekker weer he, zo opgeruimd.
    Trudy, ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo zag het er vroeger bij mij ook uit, van alles lekker veel ;-)
    Nu ben ik wat ouder ;-) en geef ik niet meer zoveel om dit soort spullen.
    Ik ben al blij als mijn haar en huis schoonnworden haha!

    Heerlijk opgeruimd weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I was looking through some of your blog posts on this site and I believe this web site is really informative! Keep on putting up.This site is really helpful for us.

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Vertel!!