donderdag 29 december 2011

Dag 35: De boekenkast.

Overal liggen boeken hier in huis, ´t is nogal een lees-familie... Maar wat uit is en opgeruimd moet worden en van Jan en mij is ligt in de boekenkast op de overloop. En die puilt nu uit:








Zie je die bovenste plank doorzakken? Van alles kan je in deze kast vinden: krulset, kralen, tijdschriften, trouwalbum en natuurlijk ook..... boeken! Nou, dan maar weer eens aan de slag....zucht.....

Eerst zocht ik de boeken uit. Er kan veel weg. Ik heb een tijd in mijn leven gehad dat ik zweerde bij zelfhulpboeken. Ik dacht toen schijnbaar nog dat het lezen van deze dingen het voor me op ging lossen. Inmiddels weet ik beter. En er staan nog meer boeken in waar ik afscheid van ga nemen. In totaal deze plank met boeken:









Zie je er iets bij staan dat je kan gebruiken? Mail me dan even op seealadybird@gmail.com. Tegen verzendkosten komt het dan jouw kant op. In januari ga ik me eens verdiepen in de tweedehandsverkoop bij Bol.com.... Misschien is dat wel de oplossing van dit luxeprobleem....

En dan was er een tijd dat ik tijdschriften als Seasons, Landleven en  Buitenleven niet kon laten liggen in de winkel. Daar had ik nu ook nog een overschot van... Deze gingen rechtstreeks bij het oud papier: (wat zijn die dingen zwaar, je hoeft niet meer naar de sportschool na het opruimen....)




dit waren wel héle oude jaargangen...



En deze liggen te wachten tot ik tijd heb ze weg te brengen naar 2 mensen die ze het beloofd heb:







Hehe, je kan er maar af wezen... en als ik weer een "aanval"krijg, de bieb heeft ze ook.... Nog even een ander plekje gezocht voor de krulset en de textielkrijtjes die ik ook nog tegen kwam en dan zag de kast er nadien zó uit:




de bovenste 2 planken dan hè, de onderste zag je op de tweede foto, die moet nog leeg....




Heerlijk idee dat ik weer van veel ballast af ben en ook nog andere mensen blij kan maken met mijn "rommel".  Wat wil ik nog meer??


P.s. ´t is inmiddels 20.56 en ik zit even de reacties te lezen. Jan zit naast mij de twitterberichtjes op z´n telefoon te lezen, komt er een berichtje van z´n zoon langs: Tip: Maak de prullebak van je computer leeg, scheelt 22.7 gig... oh oh.... Toch grappig, zelfs hij ruimt op, op z´n eigen manier! We zijn allemaal officieel besmet in dit gezin!

10 opmerkingen:

  1. Hoi Trudy,
    Wij hebben wel vier boekenkasten in huis en allemaal moeten ze nodig opgeruimd worden, want er liggen boeken voor op de grond die er niet meer tussen passen. Een flink aantal kan er ook weg hoor...
    Ik heb ze in mijn schema gezet, maar niet pal achter elkaar hoor, ander klusje ertussendoor, anders zie ik de lol er niet meer van in..haha..
    Alleen zou ik geen afscheid kunnen nemen van die tijdschriften denk ik... Of heb je er ook nog een flinke stapel van zelf bewaard, de laatste 4 jaren of zo... Dan heb je nog wat om te bladeren natuurlijk...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoooo he , dat ruimt op zeg! Ik heb dat dus met dieetboeken, noem het dieet en ik heb het boek, daar ga ik dus ook in snoeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben sinds dit jaar een abonnement bij de bieb. En nog steeds als ik een boek wil kopen moet ik mezelf eerst even tot de orde roepen: niet kopen, alleen lenen. En als je daarna echt niet zonder denkt te kunnen pas kopen. Ik heb dit jaar nog maar 4 (!) boeken gekocht! Nu de oude voorraad nog eens opruimen...
    Wel knap trouwens van die tijdschriften. Heb hier ook menige jaargang van Landleven etc. maar die mogen niet weg...

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je maakt niet alleen jezelf blij omdat je van de ballast af bent en mensen blij maakt met je "rommel". Je motiveert ook mensen, in ieder geval mij... Dank je super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ruimt lekker op en je hebt iemand waarschijnlijk heel blij gemaakt met de stapels tijdschriften (ben zelf altijd erg gehecht aan mijn tijdschriften, heb inmiddels ook hele stapels verzameld ;))

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die tijdschriften daar vlieg je af op de rommelmarkt voor 1 euro per stuk, dus ik zou ze niet bij het oud papier doen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk dat ook wel eens bij het zien van tijdschriften.....eerst maar eens bij de bieb kijken en desnoods daar wat kopiëren of zo. Maar toch laat ik me nog best vaak verleiden merk ik. Al is het al een stuk beter dan een jaar terug of zo.
    En dat van die computer had ik ook al ergens op een andere opruimblog gelezen en vandaag ook gelijk gedaan zoals je al had gelezen, Manlief zit overigens nu, om half elf, nog steeds aan die oude te sleutelen, al IT-er maakt hij er zich ook niet met een lachertje vanaf en pakt het gelijk goed aan. Voordeel is dat hij er nog ergens patronen op vond die ik niet had gevonden bij mijn deel van het opruimen...haha....kan ik mooi eens iets van gaan maken met de wol en andere garens die ik nu overal tegenkom....het is echt leuk dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo, die plank kan ook weer ademhalen :-) Van boeken kan ik altijd zo moeilijk afstand doen! Tijdschriften heb ik gelukkig minder moeite mee: een jaargang bewaar ik zelf, het jaar daarvoor is voor de kinderen om uit te knippen, ouder gaat weg. Eind van het jaar krijgen de kinderen een nieuwe voorraad!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb laatst dus stapels tijdschriften verkocht op marktplaats, misschien een tip. Maar als je er snel van af wilt dan gewoon weg doen hoor. Bejaardenhuizen, buurthuizen, weggeefwinkels etc zijn ook altijd blij met boeken en tijdschriften. Mijn boekenkast is volgende week aan de beurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Grappig dat veel mensen op (bijna) het zelfde moment met het zelfde bezig zijn.
    Voor mij staat de boekenkast voor vandaag op het programma.
    En wat Jenny zegt over tijdschriften klopt;landleven ed hebben we graag in het verzorgingshuis. Leuk om door te bladeren en collage's van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Vertel!!