vrijdag 9 december 2011

Dag 17: De kapstok.

Vandaag zijn we met z'n vieren thuis. Alleen Junior is er niet. Handig om dan weer iets aan te pakken waarbij ze zelf kunnen beslissen wat er weg kan. De kapstok vandaag maar dus... Junior heeft maar 1 jas en die heeft ie aan. Vindt hij zelf eigenlijk niet zo nodig, een jas aan.. maar dat vind ik dan weer niet zo'n goed plan.

Zo zag de kapstok eruit voor het opruimen:



let op, geen haak te zien...


Alle jassen enz. op de tafel gegooid en de kapstok een sopje gegeven. Het bovenste randje door Jan, handig zo'n lange man. Hoef ik geen trap te pakken ;-).  Daarna mochten de blijvertjes er weer aan. Er gingen een aantal jassen de was in. Spijkerjassen en zomerjassen vooral. En er gaat een vest van Diesel ( heren gevoerd, donkergrijs. maat M... en een zomerjas van Gaastra (heren lichtblauw maat XL kort) op M.P. Belangstelling?

Dan komt er toch weer een halve vuilinszak vol spul af:



eigenlijk best vreemd een vuilniszak op de foto zetten :-S


En dan is hier de kapstok zoals ie er nu uitziet:



en nu wel haken in 't zicht!


Heerlijk heerlijk.... het wordt steeds leger in de gang. Jan zei laatst al dat het er hol begon te klinken :-)

5 opmerkingen:

  1. Netjes! Onze kapstokken zien er echt afschuwelijk slordig uit, maar ik weet gewoon echt niet welke jassen er weg kunnen…

    Vlijtig Liesje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig weer! Heerlijk he , het geeft zo'n opgeruimd gevoel als je er langs loopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superrrrrrrrrrrr hoor je de echo;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Trudy,
    Jee wat goed zeg, wij zijn maar met z´n tweetjes en onze kapstok hangt zo vol... Gaat bijna door z´n voegen. Maar dan hangen er ook wel zomer- en winterjassen aan, plus twee motorjacks. Die laatsten moeten er zeker van af en mijn zomerjassen mogen wel even naar boven in de kast. Misschien kun je dan ook weer zien wat het is waar alles aan hangt...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, da kapstok is bij ons altijd een geëmmer omdat we niet een èchte kapstok hebben. Er hang een deel in de meterkast, gaat zomers prima, maar in de winter rampzalig, jassen zijn te zwaar en deur zwaait gewoon open. De kinderen hebben wel een kapstokje, maar zit een beetje klem tegen de kast aan. En in die kast heb ik voorlopig even de winterjasse van manlief en mij ingehangen... je moet af en toe toch wat proberen... ben er nog niet uit of ik het handig vind...

    Hahaha, hol klinkende gang, da's een mooi teken van een opgeruimde gang!

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Vertel!!