vrijdag 16 december 2011

Dag 24: Onze kledingkast.

Ik krijg steeds meer plezier aan het opruimen. Vanochtend liep ik me zelfs te bedenken welke kast ik eerst zou doen... de kledingkast of de kelderkast. En ik vond het niet kunnen ze allebei te gaan opruimen. Dan lijkt het alsof ik een beetje heel erg hard van stapel loop... is ook zo denk ik dan..

Stel je voor... Mirte moet vanochtend om 10 uur op school zijn. 40 Minutenrooster en de eerste 2 uur vrij, dan kom je aan die tijd. Het gaat allemaal redelijk vlot en we hadden al afgesproken dat ik haar weg zou brengen. 2 Graden buiten en natte sneeuw... nee dat kan deze moeder niet.. Op de fiets zou ze drijfnat aankomen en dan begint de dag nog maar net..

Ik had haar gezegd om 5 voor half 10 klaar te zijn. Ging ze bijna redden hoor.. alleen.... haar gymbroek was spoorloos. Zoeken zoeken zoeken en toen een klasgenootje opgebeld of die nog eentje voor haar had. Ja! Gelukkig maar. We waren nog wel redelijk op tijd weg. Eind goed al goed...

Nee! Want die broek was nog steeds verdwenen. En in haar kast lag ie niet zei ze. Dus misschien wel in die van ons. Zo maakte ik van de nood een deugd en trok naar boven met vuiniszak en sopje.

Eerst foto's:


de bovenste 2 schappen van de kast.... tsja....
de onderste 2... dacht je dat die bovenste erg waren....

5 schappen zitten er in de kast. Maar doordat ik zo fanatiek aan het opruimen was vergat ik een voor-foto van de middelste te maken.  Maar goed, hier het resultaat:


het bovenste schap... zoek de verschillen..
het middelste schap. die grote stapel zijn shirts van Jan. Die was niet thuis, dus dat moet ie zelf nog maar even kijken..
en het onderste... jaaa dat rare oude kussen is ook weg. Wat ik daar nou nog mee moest....


En dan weer zo'n spectaculaire foto van:



2 vuilniszakken voor de kledinginzameling!

Er was nog wat andere troep dat weg kon, maar ik besloot dat je je portie wel gehad had vandaag. En anders ik wel!!


En oh ja... die gymbroek... ik denk dat we Mirte's kast ook maar even snel moeten doen. In ieder geval voor volgende week vrijdag....

9 opmerkingen:

  1. Hoi Trudy,
    Nou, je kunt de achterwand van de kast weer zien, dus missie geslaagd. Dat is ook wel te zien aan de twee volle vuilniszakken natuurlijk. Wat een verademing dan hè, lekker geruimd weer. En die gymbroek van Mirte komt vast binnenkort weer terecht....
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kom net op je blogje an en ben natuurlijk meteen volger geworden, wat een energie heb jij, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw Trudy je gaat echt als een speer of beter gezegd witte tornado door je huis!
    heerlijk hoor helemaal spik en span het nieuwe jaar in!

    fijn weekend!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed zeg! Twee vuilniszakken vol. Je kan nu met je ogen dicht alles vinden in je kast, lekker hoor.

    Bij ons zijn gymbroeken ook altijd van die raadsels vooral voor mij. De oudste twee hebben allebei van die zwarte korte sportbroeken voor gym. Volgens hun zijn ze héél verschillend en ik ... ik kijk er naar en zie water branden... mogen ze me toch eens uitleggen welke nou van wie is...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker he, dat je zo gemotiveerd bent! Ik herken het helemaal!

    Liefs, Kopka

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat het zo lekker gaat.
    Maar ik vraag me toch af... Hoe lang is het geleden dat je dingen hebt weggedaan? Nu woon ik in een klein flatje met een man die van opruimen houdt, dus ik kan niet zoveel bewaren maar zoveel 'afval' als ik bij jouw op je blog al voorbij heb zien komen...
    Dan vind ik het heel knap dat je dat met ons wilt delen.

    Groetjes en succes verder,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @kostwinnaar... Lang. Wij werden in het verleden opgeslokt door de zorgen om onze kinderen en dan vooral van onze jongste. Toen het eenmaal al wat ver was had ik de moed niet meer eraan te beginnen. En nu ik eenmaal op gang ben :o

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik word ook zo blij van afvalzakken die het huis verlaten tegenwoordig. Zelfs als ik de prullenbak verschoon denk ik: weer een zak vol rommel minder in huis;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het zin krijgen in een kastje, smorgens, dat heb ik ook (wie had dat ooit gedacht?!).
    Vaak is er wel een aanleiding, voor een specifiek kastje, zoals bij jou de gymbroek. Ik ben benieuwd of ie nog boen water komt.

    De kast ziet er weer helemaal netjes uit. Heerlijk.

    Groetjes, Nelleke (kastje-per-dag)

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Vertel!!