dinsdag 13 december 2011

Dag 21: Een gedeelte van Fleur's kledingkast.

Zoals ik gisteren al vertelde, de spullen die van de bureaustoel af kwamen bij de meisjes konden niet maar zo weg. Dus deed ik een gedeelte in de was, en wat nog schoon was ging de kast in. Dat kon nog nét...

Hoewel ze er heel blij mee waren dat de bureau's weer zichtbaar waren, was het in Fleur's ogen minder leuk dat de kast nu bommetje vol zat. Onhandig vooral. Vandaag was ze vrij. Nou ja, van school dan, er was nog genoeg huiswerk te doen. Toch waagde ik me aan de vraag of we misschien samen wat konden doen aan het plaatselijk kledingoverschot. "Een half uurtje misschien ?" was mijn vraag. En ja, dat vond ze een goed idee.

Dus togen we naar boven met een sopje en wat vuilniszakken. De kast ging open en hier krijg je een indruk van wat we aantroffen, met daaronder meteen het eindresultaat van onze actie vandaag...



Het vak met truien en t-shirts voor....
en na het opruimen.
doen we nog een keer.... maar nu het broeken en riemenvak... voor...
en na! en een doosje voor de riemen...
het vak met vooral zomerspul voor (en bontjes, daar is Fleur niet van dus die gaan van de jassen af..).
en na de actie....


En zo waren er nog 2 vakken met ondergoed en pyama's, maar i.v.m. de privacy moeten jullie dat maar zonder foto's van me aannemen..

Dan is dit  "de buit" van vandaag:



allemaal voor de kledinginzameling!

Ik heb de zakken (want het paste niet zo goed in 1 zoals je ziet) maar meteen even weggebracht. Stel je voor dat we ons bedenken... er zijn nu nog 3 schappen over, maar daar liggen spulletjes.... wát?  nou dat moeten we nog even uitzoeken, weer "een kastje" voor een andere dag. We zijn nog lang niet op 365.....

4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke overzichtelijke kast heeft ze nu. En dat binnen een half uurtje en anderen zijn weer blij met haar "oude" kleding!

    Ik geloof dat ik bij meisje van 13 ook eens zo'n actie moet doen... want ik leg haar schone kleding op haar bureau, zodat ik niet in haar kast hóef te kijken... Dus misschien dit weekend maar eens aan wagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Groot gelijk dat je de zakken gelijk wegbracht, ik doe dat ook altijd.
    Ik ben ook altijd bang dat ik me bedenk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Trudy,
    Nou, dat is dus iets wat ik nog nodig eens moet doen met onze kledingkast. Gelukkig is het een grote ingebouwde kast, dus er kan heel veel in, maar als dat al mogelijk is, dan doe je dat ook gewoon. Nodig eens doorspitten, wat kan weg en wat niet. Ook Ben zal eraan moeten geloven.
    Wat heerlijk en overzichtelijk weer, en dat Fleur het ook zo fijn vond, om weer te zien wat ze wel en niet heeft...
    Ik wens jullie allemaal een heel fijne avond,
    lieve groet,
    Mirjam
    p.s. nog 324 te gaan dus.... Pffffttt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Trudy, ik zie nu dat je alweer zeven (!!!) kastjes verder bent, nadat ik de laatste keer bij jou gelezen had. Je gaat als een trein.

    Deze kast is indrukwekkend. Wat fijn, zoveel eruit en nu zo overzichtelijk. Wat grappig dat het bij je dochter (net als bij ons) ook goed werkt: de kracht van een half uurtje!

    Ik ga snel door met lezen!

    Groetjes, Nelleke (kastje-per-dag)

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Vertel!!