vrijdag 23 december 2011

Dag 31: De broodkast.

Ja, die stond zeker nog op m´n verlanglijstje voor een grondige opruimbeurt. En ´t liefst nog voor de kerst. En aangezien ik al aardig op was geschoten met de voorbereidingen voor het weekend, vond ik dat ik daar vandaag wel tijd voor had.

De broodkast is een kast in de muur van onze tussenkamer. Heel vroeger (dit huis stamt uit 1914..) schijnt daar een bedstede te hebben gezeten. Maar nu gebruiken we het voor serviesgoed, broodbeleg en keukentextiel. Als je dat dan een tijdje niet meer opruimt krijg je dit effect:






Dus uitpakken maar. Even een paar kratjes erbij gepakt, er komen tenslotte nogal wat spulletjes uit die Fleur misschien wel goed kan gebruiken. Zij gaat binnenkort op kamers. Mag ze zelf even uitzoeken wat ze wil hebben, de rest gaat naar de kringloop:






En dan is het weer tijd voor de na-foto:








Ik vind het toch wel weer heerlijk hoeveel ruimte erbij kwam. Kan ik de spulletjes die ik écht mooi vind veel beter kwijt. Dan is het risico van kapotvallen ineens ook veel kleiner... Dat opruimen hè.... dat heeft alleen maar voordelen!!!

En dan nu... poppetje gezien....




kastje dicht!!!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Trudy,
    Ik kan zo genieten van jouw opruim-posten. Heerlijk vind ik het hoe je het steeds weer voor elkaar krijgt zoveel te doen. Toch lijkt het me dat je het al druk genoeg hebt met van alles, en dan ook nog opruimen en bloggen en alles.... Hoe krijg je het voor elkaar. Je moet wel enorm veel energie hebben. Misschien krijg je juist nieuwe energie van al dat opruimen...
    Ik wens je heel fijne kerstdagen, met je hele gezin, geniet ervan hoor...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit me volledig aan bij Mirjam!
    Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een enorm verschil zeg, echt heerlijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Vertel!!