zaterdag 17 december 2011

Dag 25: de koelkast én de kelder...

(Kan schokkende beelden bevatten, heb ik zo begrepen van sommige reacties :o)

Zo zeg... ben ik toen ik dit blog begon met een simpel bakkastje begonnen, de beer is nu helemaal los. Vandaag moeten de boodschappen weer gehaald worden en leek het me een goed idee de koelkast aan te pakken. Kon ik ´m meteen even lekker uitsoppen... Voor en na foto´s dus:



Voor..
en na!



En toen ik daarmee bezig was ging het zo lekker. Ik denk ook dat dat kwam doordat ik vanochtend deze aan trok:






M´n stoute schoenen!

De kelder kon ook wel zo´n beurt gebruiken. En ik had energie gekregen van het koelkastklusje.... dus aan de slag maar weer. De bovenkant van de kelderkast gaf dit aanzien:







Erg he... Dus sorteren maar weer. Vooral bovenin de kast liggen veel kleine dingen zoals medicijnen. Wel handig dat die hier liggen, maar er viel regelmatig iets onderin. Jan had de oplossing:






Lag nog in de schuur. En hij hing ´m op bovenin de kast. Handig al die vakjes voor de medicijnen. Even lekker een sopje door de kast en toen ik ´m in had gepakt kreeg je dit resultaat:






Ik ben er helemaal blij mee.

Maar dat was het nog niet voor vandaag. Neeee,  kijk maar even mee.

Hier hangen de tassen voor de boodschappen:






En na het opruimen bleven deze over:






En onderin de kelder zag het er zo uit.

Ene kant voor:





En na:




Andere kant voor:




En na:




En nu is het klaar. En zit ik even lekker op de bank uit te rusten en dit stukje te schrijven. Eventjes maar hoor, want ik moet zo nog wel boodschappen doen. Gelukkig heb ik daar nu weer genoeg ruimte voor!!

9 opmerkingen:

  1. Ik vind dit inderdaad erg schokkend. Wat ben jij goed bezig geweest zeg!!! Heerlijk moet dat zijn als jij je koelkastdeur of kelderdeur opendoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een energie weer! Maar ik begrijp het, volet ook zo goed dat opruimen!

    Liefs, Kopka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg ook opruimkriebels!
    Vandaag mis ik wel je weggooi/kringloop zak haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ehm... schokkend?! Dat geldt dan wel voor mijn kasten, die zijn wel wat erger dan die van jou geloof ik *bloos*

    Maar wat goed zeg dat je het zo trouw volhoudt!

    Fijn weekend, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het schokkende vind ik dat je zo véél gedaan hebt! Supergoed!
    Nog even en je hebt niks meer te doen.
    Mijn kelderkast is ook een binnenkort-project.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet schokkend, wel herkenbaar. Ik heb namelijk gewoon precies hetzelfde: niemand kijkt in mijn kasten en laatjes, dus dan is het ook net zo erg als het daar rommel is. Uit het oog uit het hart, zeg maar. En ik heb daar, net zoals jou, ook een reden voor. Het kon voor mij dan ook geen kwaad om eens op deze manier wakker geschud te worden. Door jouw blogs en foto's vond ik het ook nodig om eens heel erg hard te gaan opruimen. Het werkt dus gewoon heel erg aanstekelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, schokkende beelden. Akelein heeft gelijk: de hoeveelheid opgeruimde kastjes is schokkend!

    Ik heb er geen woorden voor, de beelden zeggen genoeg.

    Nelleke (kastje-per-dag)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetjemina, je komt even een paar dagen (of nou ja, ietsje meer, dan) niet kijken en jij zet meteen het hele huis zo'n beetje op de kop. Ik neem mijn petje er voor af, ik kom nog niet zo in die flow, ben al blij als ik het een beetje leefbaar hou de laatste tijd, haha! Maar: je inspireert me wel! Ik zeg: Ga Zo Door! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Vertel!!